کلینیک تخصصی درمان شانه منجمد

ما امروز در خدمت شما هستیم تا یک کلینیک تخصصی درمان شانه منجمد را خدمتتان معرفی کنیم لازم به ذکر است که تنگی شانه یا همان شانه منجمد یک حالت بسیار درد ناک است که حرکات شانه را محدود می کند به گونه ای که انجام یک سری حرکات برای فرد غیر ممکن می شود. باید خدمتتان عرض کنیم هنوز علت دقیق و ثابت شده ای برای شانه منجمد مشخص نشده است اما یک سری دلایل وجود دارند که بیش تر پزشکان آن ها را قبول دارند و ما در این بخش به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم.

• ضربه: آسیب های ناشی از ضربه یا سقوط می تواند یکی از اصلی ترین دلایل بروز شانه منجمد باشد.
  • بروز التهابات: شایان به ذکر است که برخی بیماری های التهابی مثل آرتروز و پولی آرتریت نیز ممکن است منجر به بروز این مشکل شوند.
  • عفونت: اگر نزدیکی شانه دچار عفونت شود آن وقت است که شانه ملتهب می شود و دچار تنگی می شود.
  • عوارض دارویی:  دقت کنید که مصرف یک سری دارو مثل دارو های غیر استروئیدی، ضد تشنج و دارو هایی برای درمان سرطان نیز ممکن است منجر به ایجاد شانه منجمد شود.

علائم شانه منجمد

ما در این بخش به تعدادی از علائم شانه منجمد می پردازیم تا در صورت برخورد با هر کدام از آن ها به پزشک مراجعه کنید.
درد: چنان چه به مدت چند هفته تا چند ماه در قسمت تخت شانه و یا بازوی خود احساس درد های قوی  و ناگهانی داشتید حتما باید به پزشک مراجعه کنید.

• سخت شدن: لازم به ذکر است که در چنین مواقعی به مرور زمان بافت های دور مفصل شانه سخت و غیر منعطف می شود که موجب کم شدن  حرکات بدن می شود.
  • قفل شدن: اگر به این بیماری مبتلا شده باشید با گذشت زمان حرکات مفصل و جا به جا شدن مفصل ها کم می شود و به گونه ای قفل می شود.
  • خفگی: اگر در بافت های اطراف شانه یا عضلات خود احساس خفگی کردید احتمال بروز شانه منجمد وجود دارد.
  • محدود شدن حرکات:  یکی دیگر از علائم شانه منجمد محدودیت در حرکت هایی مثل بالا بردن دست،چرخش شانه و خم کردن است.
  • سخت باز شدن دهان: جالب است بدانید که مشکلات در باز کردن دهان مثل صحبت کردن و خوردن نیز یکی دیگر از علائم شانه منجمد است.
  • صوت خارج از عادت: صوت های نابهنجار و غیر عادی مثل خش خش ، قطع و وصل کردن در زمان حرکت از دیگر علائم این بیماری است.

چگونه شانه منجمد را تشخیص دهیم

قطعا بهترین و سریع ترین روش برای تشخیص بیماری شانه منجمد این است که به پزشک مراجعه کنید و بعد از معاینه پزشک به شما بگوید که آیا به این بیماری مبتلا شده اید یا خیر. چنان چه به دنبال یک کلینیک تخصصی درمان شانه منجمد هستید ما کلینیک دکتر نوری را به شما پیشنهاد می کنیم. دکتر نشانه هایی هم چون درد، محدودیت در حرکت خارج شدن از حالت طبیعی ، تورم و غیره را چک می کند و نتیجه ی نهایی را به شما اعلام می کند.

درمان شانه منجمد

درمان شانه منجمد به یک مجموعه از تکنیک و روش است که منجر به کم شدن درد و بهتر کردن حرکات شانه می شود. ما در این بخش به تعدادی از روش های درمانی برای تخت شانه یا شانه منجمد اشاره می کنیم.

• فیزیوتراپی: در فیزیوتراپی برای درمان این مشکل از تکنیک های مختلفی مثل ماساژ، الکتروتراپی، امواج صوتی و غیره استفاده می شود تا درد شما کاهش پیدا کند و التهاب شانه کم شود.
  • فعالیت فیزیکی : ورزش و تمرین های مخصوص برای بهتر کردن حرکات و تقویت عضلات شانه بسیار عالی است . آب درمانی نیز از دیگر مواردی است که موجب درمان شانه منجمد می شود.
  • تزریق: ممکن است پزشک شما در صورت تشخیص برای شما کورتیکوستروئید تزریق کند تا التهاب شانه تان کم شود.
  • مصرف دارو های غیر استروئیدی: دارو هایی مختلفی مثل ایبوپروفن یا آسپرین برای کم کردن درد و التهاب تجویز می شود.
  • جراحی: چنان چه  تمام مراحل فوق برای درمان شانه منجمد اثر ‌نکند آن وقت است که متخصص شانه و کتف  مجبور به جراحی می شود.

نکاتی که قبل و بعد از عمل باید رعایت کنید

اگر پزشکتان بنابر هر دلیلی مجبور به جراحی می شود؛ باید یک سری نکات را قبل و هم‌ چنین بعد از را رعایت کنید.  در ادامه به نکات مهم قبل از عمل می پردازیم.

• سعی کنید که قبل از عمل حتما با پزشک خود صحبت کنید و از نگرانی های خود بگوئید  تا او  به طور کامل  شما را راهنمایی کند .
  • قبل از جراحی حتما باید آزمایش بدهید و نتیجه ی آزمایش خود را به پزشک نشان دهید.
  • در صورتی که از داروی خاصی مصرف می کنید حتما با پزشک خود درمیان بگذارید.

نکات بعد از جراحی

• بعد از جراحی حتما باید استراحت کنید و تا مدتی فعالیت های سنگین را کنار بگذارید.
  • سعی کنید که جلسات فیزیوتراپی خود را به طور مرتب انجام دهید تا شاهد بهبود شانه درد خود شوید.
  • ممکن است پزشکان باند های حامل تجویز کند تا در طول روز از آن استفاده کنید پس حتما از آن استفاده کنید.
  • مراقب مصرف داروهایتان باشید تا فوری به نتیجه برسید.