فیلم ورزش های گردن

مهره‌های ستون فقرات در قسمت گردن 7 عدد هستند. در بین این مهره‌ها ماده‌ای ژلاتینی به نام دیسک وجود دارد. دیسک فشار  را روی مهره‌ها توزیع کرده و باعث می‌شود حرکت مهره‌ها روی هم به نرمی انجام شود. در واقع می‌توان گفت دیسک نیز نوعی مفصل با ساختار منحصر به فرد برای قرار گیری مهره‌ها روی هم است.

گردن درد یا سرویکالژیا دردی است که در ستون فقرات گردنی یا در زیر سر شما قرار دارد.

نوع محوری گردن درد بیشتر در گردن است و نوع رادیکولار  بصورت دردی با انتشار به نواحی دیگر مانند شانه ها یا بازوها و یا دستها هست.

 درد گردن در صورت عدم درمان می تواند در فعالیت های روزانه شما اختلال ایجاد کند و کیفیت زندگی شما را کاهش دهد.

خوشبختانه، بیشتر علل گردن ناگوار و یا غیرقابل درمان نیستند و با درمان های بدون جراحی بهبود می یابند.

ورزش، درمانی مفید و موثر برای درمان گردن درد در همراهی با دیگر مداخلات هست.

 گردن درد و ورزش گردن

تمرینات را منظم و حداقل بمدت 6 هفته انجام دهید

“روی فیلم ورزش ها کلیک نمایید”

ورزش های گردن
ورزش های گردن

 علت گردن درد

دالایل شایع درد گردن

  • افزایش سن : با افزایش سن، ساییدگی  طبیعی می‌تواند باعث تحلیل رفتن قسمت‌هایی از ستون فقرات گردنی شود و باعث درد شود. شرایط دژنراتیو مانند استئوآرتریت (ساییدگی غضروف مفصل) و تنگی نخاع (تنگ شدن کانال نخاعی ستون فقرات) می تواند منجر به درد گردن شود. با گذشت زمان، استرس و حرکات مکرر می تواند باعث ضعیف شدن دیسک های ستون فقرات شود و باعث فتق دیسک  شود .
  • فشار فیزیکی : استفاده بیش از حد از عضلات گردن در طول فعالیت های تکراری یا شدید می تواند منجر به سفتی و درد شود. وضعیت نامناسب قرارگیری و عضلات ضعیف گردن می‌تواند روی هم‌ترازی ستون فقرات شما تأثیر بگذارد و به درد گردن کمک کند. به عنوان مثال، حالت نامناسب گردن برای مشاهده صفحه نمایش کامپیوتر برای مدت طولانی یکی از دلایل شایع گردن درد است.
  • استرس ذهنی : سفت کردن عضلات گردن به دلیل استرس می تواند منجر به درد و سفتی گردن شود.
  • آسیب: تروما و سایر آسیب‌ها می‌تواند به عضلات، رباط‌ها ، دیسک‌ها، مفاصل مهره‌ای و ریشه‌های عصبی نخاع آسیب برساند و منجر به درد گردن شود. ضربه شلاقی به گردن در هنگام تصادفات اتومبیل یک آسیب شایع است که باعث درد گردن می شود.

کلینیک دکتر نوری توانبخشی و ارتوپدی